mardi 27 avril 2010

Marketing politique - Pope gets up to date: Public Relations campaign to ease the scandals' crisis

Après les scandales en Allemagne, Irlande, et Belgique de ces derniers mois, le Pape axe sa stratégie de communication relative aux  cas de pédophilie au sein de l'Eglise sur une campagne de relations publiques mettant la transparence au premier plan.

La fréquence des affaires met fin au silence.
Après la multiplication des cas de pédophilie dans lesquels sont impliqués ses représentants, l'Eglise a retourné sa veste. Finies les cachotteries et le déni. Si l'opinion publique peut douter de la véracité des faits rapportés par les victimes, la fréquence des titres rapportant les excès du corps de l'Eglise, a eu raison de ses années d'efforts à étouffer la médiatisation de ses scandales.

Actions: "Faute avouée, faute à moitié pardonnée ": n'est-ce pas tout à fait catholique? 
Désormais, Benoît XVI instaure une politique de transparence, en incitant abbés et autres évêques à avouer leurs crimes au non du Père en se dénonçant d'eux-mêmes. Mieux : à coups de communiqués de presse et rencontres des victimes, le Pape se met à la page par son entrée dans le marketing politique.


 >Read it in English:

After last months scandals in Germany, Irland, and Belgium , Pope adjusts its communication strategy related to pedophilia cases within Church by setting  a public relations campaign putting transparency in first line.

The repetition of cases puts an end to silence policy.
After the vague of pedophilia cases revealed in medias,  the Church change sides.  Secrets and deny are over. Whether the public opinion may doubt of the sincerity of the facts reported by victims, the frequency of the headlines spotting the Church abuses, has put an end to years of  efforts to  deaden  the mediation of those scandals.

Taking action: "A fault confessed is half redressed": isn't that fairly Catholic? 
Benedict XVI takes on a transparency policy, by incitating guilty priests and other bishops to take initiative in the confession of their crimes - in the name of the Father. Better: supported by press releases and talks with victims,  Pope enters the world of Political Marketing.




Sources: 

Le Monde; "Pédophilie : le pape déplore "la réponse inadéquate" de l’Eglise irlandaise" by Stéphanie Le Bars; published in the 03.20.2010 Edition:
The Wallstreet Journal; "Vatican Defends Pope Benedict" by Stacy Meichtry; online the 04.05.10:

The Washington Post; "Lack of Vatican communications strategy on scandal baffles pope's U.S. defenders" by Michelle Boorstein; online the 04.11.10:

BBC News; "Sexual abuse issue raised as Pope Benedict visits Malta" by unkown author; online the 04.17.10: 
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8627429.stm

Blog Le Phare; "Canada, le pape à la une" by Gille Klein; online the 04.05.10:
http://gklein.blog.lemonde.fr/2010/04/04/canada-le-pape-a-la-une/



Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire